RODO

Ochrona danych osobowych


KARTA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO). W Kościele katolickim sprawy te
reguluje również Dekret ogólny w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydany przez Konferencję
Episkopatu Polski z dnia 13 marca 2018 r., podczas 378. Zebrania Plenarnego w
Warszawie, na podstawie kan. 455 Kodeksu Prawa Kanonicznego, w związku z art. 18
Statutu KEP, po uzyskaniu specjalnego zezwolenia Stolicy Apostolskiej z dnia 3 czerwca
2017 r.
Informujemy, że Parafia pw. Św. Józefa w Pomieczynie przetwarza Pani/Pana dane
osobowe zgodnie z art. 8 u. 1 Dekretu KEP oraz art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wynikającym z przedmiotu
prowadzonej korespondencji, w tym związanym z obsługą niniejszego zapytania oraz
realizacją zadań właściwych działalności podejmowanej przez parafię (podstawy prawne:
art. 6 u.1. lit a) lub lit. b) RODO LUB art. 7 u.1 pkt.1) lub pkt. 2) Dekretu KEP).

  1. Administrator danych osobowych: administratorem Pani/Pana danych osobowych
    jest Parafia pw. Św. Józefa w Pomieczynie
  2. Możliwość kontaktu z administratorem:
    • korespondencyjnie na adres: ul. Kartuska 8, 83-305 Pomieczyno,
    • telefonicznie pod numerem: (58) 681 50 22
    • drogą elektroniczną: e-mail: pomieczyno@diecezjagdansk.pl
    • parafia nie powołała Kościelnego Inspektora Ochrony Danych.
  3. Cel przetwarzania: zgodnie z obowiązującym powszechnym i partykularnym prawem
    kanonicznym:
    np. prowadzenie ewidencji parafian i byłych parafian, prowadzenie ksiąg metrykalnych i
    innych rejestrów (dokumentacji) związanych z udzieleniem sakramentów i
    sakramentaliów oraz związanych ze stanem kanonicznym, prowadzenie kartotek
    parafialnych, wydawanie wypisów z rejestrów parafialnych a także inne, jeżeli w danej
    sytuacji ma to miejsce np. informacje o autorstwie artykułów w gazetce parafialnej,
    przynależność do grupy parafialnej.
  4. Zakres danych osobowych: imię i nazwisko, data urodzenia, wyznanie, adres
    zamieszkania, numer telefonu, wizerunek oraz inne np. związane z udzielanymi
    sakramentami lub zgodnie z procesową procedurą kanoniczną
  5. Odbiorcy danych osobowych: inne instytucje kościelne zgodnie z prawem kanonicznym
    na terenie Unii Europejskiej oraz instytucje wskazane na Pani/Pana prośbę. Do odbioru
    wypisów z ksiąg metrykalnych upoważniona jest tylko zainteresowana osoba, której dane
    dotyczą za okazaniem dokumentu tożsamości lub pełnomocnictwa osoby, której dane
    dotyczą.
  6. Planowany czas przechowywania danych osobowych: ustalony zgodnie z prawem
    kanonicznym.
  7. Sprostowanie, usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych osobowych: zgodnie z
    Dekretem informujemy, że ma Pani/Pan prawo do:
    • żądania od administratora sprostowania danych osobowych w przypadkach
      określonych w art. 12 Dekretu,
    • usunięcia danych niedotyczących udzielonych sakramentów bądź w innych sposób
      odnoszących się do kanonicznego statusu – w przypadkach określonych w art. 14
      Dekretu,
    • ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach określonych w art. 15 Dekretu.
  8. Źródło danych: jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od Pani/Pana, administrator
    otrzymał je od Pani/Pana rodziców lub innych sprawujących opiekę prawną.
  9. Korespondencja:
    Dane osobowe przekazane Parafii w korespondencji elektronicznej na adres odstępny na
    stronie internetowej są wykorzystywane i przetwarzane w celu realizacji zleconej usługi. W
    przypadku, kiedy zostaną nam przekazane dane osobowe, które nie są nam niezbędne w
    celu realizacji usługi lub prawnego obowiązku np. w korespondencji z nami, dane te
    zostaną niezwłocznie usunięte lub zanonimizowane i nie będą przetwarzane. Parafia nie
    przekazuje żadnych danych osobowych innym podmiotom do celów marketingowych.
  10. Wizerunek:
    • Administrator ma prawo umieszczać na stronie internetowej i w periodykach
      parafialnych fotografie, które związane są z relacją wydarzeń religijnych o
      charakterze publicznym oraz fotografie osób, które sprawują funkcje publiczne,
    • wizerunki nie wynikające z misji (działalności statutowej) Kościoła mogą być
      publikowane za zgodą zainteresowanych osób, a w przypadku osób małoletnich, za
      zgodą ich rodziców lub prawnych opiekunów.
  11. Monitoring:
    Obiekt oraz teren kościoła parafii jest monitorowany i oznaczony odpowiednimi
    informacjami. Wejście na ten teren wiąże się z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych
    osobowych (wizerunku) w rozumieniu przepisów KIOD do celów związanych z
    funkcjonowaniem monitoringu
  12. Przekazywanie darowizn
    Dane osobowe uzyskane podczas przekazywania darowizn na rzecz Parafii i prowadzonych
    przez Parafię dzieł są wykorzystywane i przetwarzane w celu realizacji płatności,

księgowania i archiwizowania danych darczyńców. Parafia zastrzega sobie prawo do
przesyłania korespondencji, w szczególności podziękowań, darczyńcom przez środki
komunikacji elektronicznej i tradycyjnej. Parafia nie przekazuje danych osobowych innym
podmiotom do celów marketingowych.
Informujemy, ze zgodnie z art. 41 Dekretu, jeżeli Pani/Pan uzna, że przetwarzanie danych
nie jest zgodne z przepisami Dekretu, ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do
Kościelnego Inspektora Ochrony Danych w diecezji, a w kolejnej instancji do Kościelnego
Inspektora Ochrony Danych. Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa,
kiod@episkopat.pl, www.kiod.episkopat.pl